دسته‌بندی نشده

تجهیزات تولید یونولیت

دستگاه ذوب یونولیت

دستگاه ذوب گرم EPS به نام دستگاه ذوب پلاستوفوم ( یونولیت ) یا دستگاه ذوب گرم استایروفوم شناخته می شود.
دستگاه ذوب گرم EPS برای بازیافت پلی استایرن، می تواند حجم اشغال شده توسط محصولات فوم EPS را به حداقل برساند به نحوی که صرفه جویی قبل توجهی را در فضای اشغال شده کارخانه جات تولیدی از این طریق صرفه جویی میگردد . و از مواد ذوب شده می توان برای ساخت سایر محصولات پلاستیکی استفاده کرد.
مواد ذوب شده پلاستوفوم در فرایند های مختلفی در تزریق پلاستیک استفاده میگردد .  در صورتی که یک زنجیره تولید پلاستوفوم به این بازیافت مجهز باشد میتوانند اطمینان یابند که با تولید این نوع پلیمر آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند.

دستگاه یونولیت زن


برش یونولیت
 چیست و با چه ابزار و دستگاهی انجام میشود؟ قیمت آن چقدر است و دستگاه هایش را چطور بخریم؟ برش یونولیت با المنت چگونه انجام میشود؟

برش یونولیت

یونولیت یا فوم پلی استایرن یکی از مواد پرکاربرد در صنایع مختلف می باشد. طیف وسیع استفاده از این ماده سبب تولید دستگاه های مختلف برای برش زدن آن شده است. هر کدام از این دستگاه ها برای انجام برش های خاصی طراحی و ساخته شده اند.

برش یونولیت

یونولیت یا پلاستوفوم از جمله محصولات پتروشیمی است که برای مصارف مختلف نظیر بسته بندی اقلام مختلف، عایق سازی ساختمان ها، ایجاد عایق صوتی و حتی ساخت استندها  و تابلوهای تبلیغاتی کاربرد دارد.

معمولا یونولیت برای استفاده در موارد مختلف باید متناسب با سایز مورد نیاز برش زده شود. در برخی از موارد یونولیت را به اشکال مختلف نظیر گل، اعداد، شکلک های عروسکی، حروف یا طرح های سه بعدی برش می زنند.

روش های مختلفی برای برش زدن ورق ها و بلوک های یونولیت وجود دارد. انتخاب بهترین روش برای برش زدن یونولیت به مواردی نظیر ضخامت و چگالی یونولیت، میزان اهمیت دقت برش، هزینه در نظر گرفته شده برای انجام کار و زمان وابسته است. برخی از روش های مورد استفاده برای برش سریع و دقیق هستند، اما بسیار هزینه بر هستند. برخی از روش ها ارزان قیمت هستند، اما دقت کافی را ندارند. بنابراین انتخاب روش به عهده شخص کارفرما است.

به طور کلی ۳ روش اصلی برای برش زدن یونولیت وجود دارد. اولین روش برش زدن ورقه های یونولیت با استفاده از تیغ های کاتر است. روش دوم برش به وسیله المنت می باشد و روش سوم برش لیزری است که دقیق ترین روش برش یونولیت می باشد.

ابزار برش یونولیت

ابزار برش یونولیت

اولین ابزار برش یونولیت کاتر است که مربوط به روش اول برش زدن می باشد. این ابزار ساده ترین وسیله برش یونولیت است. در این روش یونولیت را از روی خط های برش به صورت دستی با تیغ کاتر برش می زنند. این روش بسیار زمان بر است. اما نیازمند دانش و تخصص خاصی نمی باشد. البته ممکن است در این روش، لبه های کار صاف و یکدست نباشند.

دومین ابزار برش یونولیت دستگاه المنت است. دستگاه المنت در سایزهای کوچک برای ورق های نازک و کارهای محدود و در ابعاد بزرگ برای حجم کار زیاد وجود دارد. این دستگاه با استفاده از نیروی برق کار می کند. عبور جریان برق از یک سیم باریک سبب افزایش درجه حرارت این سیم خواهد شد. این سیم داغ می تواند به سادگی ورق های یونولیت را برش بزند. این روش به نسبت روش اول سریع تر و دقیق تر می باشد. اما در مقایسه با روش اول هزینه بر است.

در سومین روش از دستگاه لیزر برای برش ورق های یونولیت استفاده می شود.

برش یونولیت، به صورت دقیق باید توسط دستگاه مخصوص و با المنت انجام شود، درست است که می توان یونولیت را تیغ کارتر به آسانی برید، اما اگر نیاز باشد که لبه های ورق یونولیت صاف بماند، باید با المنت برش بخورد. برش یونولیت با هویه و یا چاقو داغ در خانه نیز به تمیزی برش یونولیت با المنت نمی رسد؛

برش یونولیت با لیزر

کارگاه ما خدمات برش یونولیت با لیزر و همینطور دستگاه مخصوص المنت را انجام می دهد، البته برش لیزری یونولینت، فقط تا ضخامت 3 سانتیمتر امکان پذیر است و برای ورق های ضخیم تر از دستگاه برش المنتی استفاده می شود.

برای اشکال مختلف مانند حروف برجسته یونولیتی، استند عدد و استند اسم، ابتدا نیاز به ساخت شابلون است که هر طرحی را می توان با داشتن کلیشه و شابلون روی یونولیت برش زد.

نور لیزر یک موج نورانی و بسیار پر انرژی است که توسط دستگاه لیزر تولید می شود. این امواج از برانگیخته کردن اتم های مواد خاصی ایجاد می شود.

برش یونولیت با المنت

یونولیت، یک جنس سخت و سبک بوده که از پلی استایرن تشکیل شده است. این جنس به علت خواص عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی بالایی که دارد، در بسیاری از کاربردهای داخلی ساختمان استفاده می شود. برش یونولیت با المنت، روشی است که در آن با استفاده از المنت یا تیغه های برش، یونولیت به ابعاد دلخواه خطی و یا هندسی بریده می شود.

مراحل برش یونولیت با المنت

  1. تعیین مقادیر و ترسیم الگوی بریده شدن یونولیت بر روی سطح آن.
  2. استفاده از المنت یا تیغه های برش، که از جنس فولاد یا کربن است.
  3. فشار دادن المنت بر یونولیت در ناحیه مورد نظر و جداسازی قسمت برش شده از قسمت باقیمانده.
  4. تمیز کردن لبه های برش شده از پوسته یونولیت با چاقوی ساده یا کاتر.
  5. استفاده از المنت های تیز.
  6. حفظ ابعاد و عمق برش ها در هنگام برش.

برش یونولیت با المنت، راهی فوق العاده برای شکل دادن به مواد و ایجاد قطعات دلخواه است و در بسیاری از صنایع از جمله ساختمانی، بسته بندی و حتی پوشاک استفاده می شود.

برش لیزری یونولیت

این پرتو یک انرژی قابل تنظیم دارد. نور لیزر می تواند در حدی پر انرژی باشد که برای برش مواد مختلف از جمله یونولیت مورد استفاده قرار گیرد. برش یونولیت با استفاده از لیزر دقیق ترین روش برش زدن می باشد که کاملا بدون دخالت دست انجام می شود. در این روش طرح مورد نظر وارد کامپیوتر شده و دستگاه لیزر متصل به کامپیوتر طرح مورد نظر را اجرا می کند. این دستگاه حتی قابلیت اجرای برش های داخلی و برش زدن براساس طرح های کورل را نیز دارا می باشد.

این روش علاوه بر دقت، سرعت بسیاری نیز دارد. اما به نسبت دو روش دیگر هزینه بر می باشد. استفاده از دستگاه لیزر بهترین روش برای برش زدن یونولیت به اشکال پر پیچ و خم و زاویه دار می باشد.

قیمت دستگاه cnc برش فوم

بطور کلی فوم را می توان به سه دسته فوم پلی استایرن یا همان یونولیت، فوم پلی یورتان و فوم پلی اتیلن تقسیم نمود. در بین تمام انواع فوم، یونولیت یکی از پرکاربرد ترین مواد مورد استفاده در صنعت می باشد. به همین علت دستگاه های برش مختلفی برای این محصول طراحی و ساخته شده است. انواع مختلف این دستگاه برای انجام برش های مختلف برای ضخامت های متفاوت ورق یونولیت ساخته شده اند. این دستگاه ها با نام cnc نیز شناخته می شوند. برخی از انواع این دستگاه قابلیت انجام برش های سه بعدی را نیز دارند.

در بین تمام انواع دستگاه های برش، دستگاه برش لیزری سه بعدی بیشترین قیمت را دارد. البته تورم و نوسانات بازار نیز می تواند بر قیمت این محصول موثر باشد. انواع خارجی این دستگاه نیز با نوسانات قیمت دلار تغییر قیمت می دهد. تقریبا می توان گفت قیمت هر دستگاه cnc بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان متغیر می باشد.

آسیاب ذوبی یونولیت

یونولیت با دوروش بازیافت می شود

بازیافت سرد

بازیافت ضایعات یونولیت به این روش انجام می شودکه ابتدا تک تک قطعات خوردشده وسپس به وسیله دستگاه پودرساز آسیاب می شود.سپس مواد اسیاب شده از سرند به عنوان صافی عبور داده می شود.تا دانه های ریزو درشت از یکدیگر جدا شده و سپس ان ها را جمع آوری میکنند تا دوباره به مرحله تولید بازگردد.

بازیافت گرم

دراین روش همانند مرحله بازیافت سردموارد پودر شده وسپس به وسیله ی دستگاه های ذوب ان ها را ذوب کرده و سپس از ان ها باری ساخت یک سری از مواردو دستگاه های دیگری استفاده می شود.

م لیزر یونولیت

یونولیت یک نوع مواد ساختمانی است که از فوم پلی استایرن تولید می‌شود. این ماده سبک و مقاوم در برابر آتش، رطوبت و حرارت است و به دلیل خواص عایق حرارتی و صوتی خود، در صنایع مختلفی مانند ساختمان‌سازی، خودروسازی، بسته‌بندی و … کاربرد دارد. برش لیزری یونولیت یکی از روش‌های برش یونولیت است که با استفاده از یک دستگاه لیزر، برش دقیق و تمیزی را بر روی یونولیت ایجاد می‌کند.

یونولیت بر دستی

این دستگاه به صورت چهار بوک و شش بلوک همزمان ساخته می‌شود و هر سیکل برش این دستگاه حدود پنج دقیقه زمان می‌برد

برش این دستگاه با المنت های حرارتی و به صورت هات وایر صورت می‌گیرد

کنترلر این دستگاه تحت فرمان برنامه مچ تری میباشد و برشی صاف و بدون خط را به شما می‌دهد

ریل های این دستگاه از جنس لینیر باکس که معمولا در ساخت فرز های cnc سنگین استفاده می‌شود هست و باعث بالا بردن دقت و ظرافت بالای برش میگردددذ

این دستگاه دارای دستگاه اینورتر برای حرارت دادن به المنت ها میباشد

موتور و درایور های این دستگاه از جنس آتونیکس ساخت کره میباشد

یونولیت بر برقی

یونولیت بر برقی یا فرم بر مناسب برای هر نوع یونولیت مانند یونولیت های سقفی و یونولیت های ورقه ای  می باشد .از ویژگی های این محصول میتوان به سرعت برش و حدف براده های یونولیت حاصل از برش اشاره کرد .این دستگاه برای تمام مجریان صنعت ساختمان از جمله کسانی که در اجرای سقف تیرچه فوم فعالیت می کنند بسیار کاربردی می باشد .تمام کسانی که به نحوی با برش یونولیت یا برش فوم سر کار دارند این دستگاه بسیار کاربری و مفید می باشد .

دستگاه بازیافت یونولیت

در کارخانه های تولید پلاستوفوم( یونولیت) بسته بندی و یا ساختمانی مقداری ضایعات طبیعی وجود دارد که از دو روش قابل تبدیل است . روش اول و به صرفه تر تبدیل آن توسط فرایند آسیاب به دانه های ریز و استفاده مجدد آن در فرایند تولید میباشد که البته در فرایند های تولید قطعات ساختمانی مرسوم است و در قطعات بسته بندی مشکلات کیفی ایجاد خواهد کرد .
فرایندی که در آن شرکت های پلاستوفوم بسته بندی می‌توانند از اختصاص فضای بزرگ یه ضایعات رهایی یابند ، استفاده از دستگاه‌های ذوب یونولیت است که در آن حجم اشغال شده به یک پنجاهم ( ۱/۵۰) کاهش می یابد . ضمنا به ازای هر کیلوگرم ذوب یونولیت مقداری ارزش افزوده به ضایعات اضافه میگردد که موجب افزایش سود خواهد بود .
دستگاه‌های ذوب ضایعات پلاستولیت ، با استفاده از تکنولوژی مناسب و دوام خوب تمایزی ملموس با دستگاه‌های مشابه در بازار دارد .دستگاهای بازیافت یونولیت با در مدلهای مختلف توانهای خروجی متعددی دارند که میتوانند در یک ساعت از 40 الی 200 کیلوگرم یونولیت را به خمیر ذوب شده تبدیل کنند
این دستگاهها در دو نوع تولید میشوند : نوع اول که در شکل زیر شماتیک آن دیده میشود ، از نوع تغذیه مستقیم است که دستی توسط اوپراتور یا از سیلوی فوقانی آن تغذیه میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *