دسته‌بندی نشده

ویژگی های یونولیت

کاربرد یونولیت

  • این متریال به دلیل داشتن خواص ویژه می تواند به عنوان عایق حرارتی و صوتر مناسب مورد استفاده قرار بگیرد.
  • وزن سبک این محصول آن را برای انواع کاربری از جمله استفاده در ساختمان سازی مناسب کرده است.
  • از این محصول در برخی مصالح ساختمانی نیز استفاده می شود.
  • از یونولیت می توان در انواع بسته بندی ها استفاده کرد.
  • از این متریال به عنوان هسته فوم در تخته های اسفنجی نیز استفاده می شود.
  • در این ماده هیچ واکنش شیمیایی ایجاد می شود.
  • آفات و حشرات موزی تاثیری بر آن نداشته و در آن نفوذ نمی کنند.
  • این متریال به دلیل فشرده بودن سلول هاس ساختاری آن، آب کمی جذب می کند و از این رو نه تنها پوسیده نمی شود بلکه از ایجاد پوسیدگی میز جلوگیری به عمل می آورد.
  • وزن سبک و دوام یونولیت ها آن را به متریالی مناسب برای استفاده در سیستم های عایق پنل تبدیل کرده است.
  • از این محصول می توان در ساخت نما، دیوار، سقف و کف ساختمان استفاده کرد.
  • یونولیت متریالی مناسب برای پر کردن در ساخت و سازهای راه و راه آهن نیز می باشد.
  • این محصول به دلیل دارا بودن نسبت مقاومت مثبت به وزن در ساخت ماکت مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از یونولیت در در باغداری و نهالکاری و به منظور ترویج هوادهی خاک استفاده می شود.
  • از این محصول در تولید بلوک های پلاستوفوم سقفی استفاده می شود.
  • یونولیت می تواند به منظور عایق برودتی در سردخانه ها و یخچال های صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. هم چنین می توان در ساخت یخدان نیز از یونولیت ها استفاده کرد.
  • از این متریال می توان در ساخت تابلوهای اعلانات نیز استفاده کرد.
  • صنعت خودروسازی از دیگر مواردی است که یونولیت در آن کاربرد دارد.
  • انواع یونولیت ساختمانی
  • همان گونه که در بالا اشاره شد، یکی از موارد استفاده از یونولیت در ساختمان سازی می باشد. محصولی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.
  • یونولیت فشرده
  • یکی از انواع یونولیت ساختمان، یونولیت فشرده می باشد. دانسیته یا فشردگی این محصول بالاست و به همین خاطر از وزن بالایی برخوردار است. این محصول نمونه ای از پرکاربردترین انواع یونولیت می باشد و در مصارف مختلف از جمله ساختمان سازی، صنعت خودروسازی ،ساخت درب های ضد سرقت و مجسمه سازی کاربرد دارد.
  • از دیگر کاربردهای یونولیت فشرده در صنعت ساختمان سازی می توان به استفاده از آن در تولید عایق های صوتی مانند فوم های آکوستیک اشاره کرد. این محصول دارای دانسیته بالای ۴۰ می باشد.
  • یونولیت سقفی استاندارد
  • یونولیت سقفی از دیگر انواع یونولیت هایی است که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. از این محصول در ساخت قالب بتن در سقف های دال یک طرفه یا همان سقف تیرچه بلوک استفاده می شود. این محصول به شکل مستطیل بوده و از دانسیته یا فشردگی ۱۲ برخوردار می باشد.
  • دانسیته یونولیت های سقفی متفاوت می باشد و بر اساس کاربرد آن در نمونه های مختلف تولید می شود. برای مثال وزن یونولیت تیرچه سفالی نباید از ۲ کیلوگرم کم تر باشد. یونولیت سقفی استاندارد باید دارای تاییدیه از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن برخودار باشد.
  • یونولیت دیوار
  • از این متریال در برخی موارد برای دیوار نیز استفاده می شود برای مثال از جمله کاربردهای یونولیت در دیوار می توان به دیوارپوش فوم، فوم دیوار تزئینی، فوم دیوارپوش و پنل های سه بعدی دیوار اشاره کرد.
  • یونولیت تیرچه کرومیت
  • نمونه ای از این محصول نیز برای ساخت تیرچه کرومیت استفاده می شود. یونولیتی که برای ساخت تیرچه کرومیت مورد استفاده قرار می گیرد، از نظر ابعاد به دو دسته تقسیم بندی می شود:
  • یونولیت تیرچه کرومیت در ابعاد ۱ متر طول، ۶۶ سانتی متر عرض و ۲۵ سانتی متر قطر
  • یونولیت تیرچه کرومیت در ابعاد ۱ متر طول، ۶۶ سانتی متر عرض و ۲۰سانتی متر قطر

جایگزین یونولیت

انتخاب جایگزین های دیگر به جای یونولیت، به مرورزمان می تواند تأثیر متفاوت بسیاری موجب شود! هنگام بیرون از خانه بودن از فوم های تجزیه پذیر یا فنجان های پلاستیکی گیاهی استفاده کنید، یا لیوان سرامیکی یا استیل ضدزنگ خودتان را بردارید. هنگام خرید از بسته بندی های تجزیه پذیر ساخته شده از مواد گیاهی نشاسته ذرت استفاده کنید. هنگام مهمانی ها از بشقاب های یک بارمصرف ساخته شده از مواد گیاهی استفاده کنید. در خواروبارفروشی ها از تخم مرغ هایی که در جعبه های مقوایی گذاشته شده اند خریداری کنید و یا به جای انتخاب گوشت های بسته بندی شده در بشقاب های یونولیتی، برش های تازه گوشت را بخرید. در خانه از عایق های دوستدار محیط زیست استفاده کنید و برای کارهای هنری خانه مانند درست کردن تاج گل از یونولیت استفاده نکنید.

جایگزین یونولیت سقف

قالب جایگزین یونولیت یا همان قالب لایت فرم یه محصول ساختمانی نوین  و نسل جدید بلوک ها در اجرای سقف تیرچه بلوک مباشد. قالب های جایگزین یونولیت همانطور که از نام آن مشخص هست دقیقا جایگزین یونولیت با همان ابعاد و اندازه و با همان روش اجراست با این تفاوت که چند بار مصرف میباشد و بعد از بتن ریزی از زیر سقف خارج و در سقف های بعدی مورد استفاده قرار میگیرد.

ابعاد این قالب ها در طول یک متر و عرض  ۴۶ سانتی متر برای تیرچه های معمولی و پاشنه بتنی و عرض ۶۶ سانتی متر برای تیرچه های فلزی و کرومیت قابل تهیه میباشد. عمر استفاده از قالب ها بسته به نحوه نگهداری از ۳۰ تا ۵۰ سقف میباشد. جنس قالب های جایگزین یونولیت از پلی اتیلن درجه یک تزریقی است.

نکته قابل توجه فروش این قالب ها بعد از استفاده به شرکت میباشد که صرفه اقتصادی استفاده از قالب های لایت فرم را چند برابر خواهد کرد.

نقطه ذوب یونولیت

مانند همه مصالح ساختمانی آلی ، سطح یونولیت ها نیز قابل احتراق است. با این حال ، در عمل ، رفتار احتراق یونولیت نسوز به شرایطی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین به خصوصیات ذاتی مواد، بستگی دارد . در صورت نصب صحیح ، یونولیت ها خطر آتش سوزی ناخواسته را ندارند. توصیه می‌شود که یونولیت ها را با استفاده از عایق‌های حرارتی در طبق برنامه‌های خاص ، محافظ کرد.
هنگام آتش سوزی ، یونولیت ها مانند سایر هیدروکربن‌ها مانند چوب ، کاغذ و غیره رفتار می‌کنند. اگر یونولیت ها در معرض دمای بالاتر از ۲۱۲ درجه فارنهایت (۱۰۰ درجه سانتیگراد) قرار داشته باشند ، شروع به نرم شدن ، منقبض شدن و در نهایت ذوب شدن می‌شوند. اینکه آیا می‌توان این شعله‌ها یا جرقه را نادیده گرفت یا نه ، تا حد زیادی به دما و مدت زمان قرار گرفتن در معرض گرما و جریان هوا در اطراف ماده (در دسترس بودن اکسیژن) بستگی دارد.

در شرایط خاص آتش سوزی ، یونولیت های در معرض شعله، باز آتش می‌گیرند. دمای احتراق انتقال به طور معمول ۶۸۰ درجه فارنهایت است. اگرچه عایق بندی کف یونولیت ها بسیار دشوار است ، اما در صورت احتراق و نبودن عایق‌ها ، آتش به آسانی روی سطح یونولیت ها پخش می‌شود و تا زمانی که تمام یونولیت ها از بین رود ، سوختن آن‌ها ادامه خواهد یافت. در حالی که چگالی کم کف یونولیت ها باعث سهولت در سوختن از طریق نسبت هوای بالاتر (۹۸٪) به پلی استر (۲٪) می‌شود ، جرم ماده موجود در آن کم می‌شود و از این رو مقدار گرمای آزاد شده نیز کم خواهد شد.

یونولیت در حال احتراق ، دود متراکم ایجاد می‌کنند که منجر به تولید مونوکسید کربن ، مونوستایرن ، هیدروژن برمید و سایر ترکیبات معطر می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که این ترکیبات گازی بسته به دمای آتش سوزی با سرعت متغیر منتشر می‌شوند و به مراتب کمتر از بسیاری از مصالح ساختمانی طبیعی ، از جمله چوب‌ها، سمی‌هستند. این در حالی است که اگر از سازه چوبی استفاده شود به راحتی می‌تواند آتش گرفته و به راحتی کل سازه سوخته شود.

یونولیت سقفی ابعاد

در حقیقت بلوک های یونولیت در ابعاد، ضخامت ها و اندازه های مختلفی وجود دارند و می توانند در بخش های مختلف ساختمان های صنعتی، تجاری، اداری و مسکونی به کار بروند. به صورت کلی می توان گفت ابعاد بلوک یونولیت استاندارد به شرح زیر می باشند:

  • ابعاد بلوک یونولیت که برای تیرچه های کرومیت یا فلزی تولید می شود در طول های مختلف تا ۲ متر، عرض ۶۵ سانتی متری و ارتفاع های ۲۰ و ۲۵ سانتی متری خواهد بود.
  • یونولیت های که برای تیرچه فندوله یا بتنی تولید می شوند دارای طول ۲ متر، عرض یونولیت ۵۰ سانتی متر و ارتفاع های ۲۰ و ۲۵ سانتی متری می باشند.
  • یونولیت و بلوک یونولیت پیش تنیده دارای طول ۲ متر، عرض ۵۰ سانتی متر و ارتفاع ۱۵ سانتی متری هستند.
  • یونولیت های حفره دار از طول ۱۱۰ سانتی متر، عرض ۵۰ سانتی متر و ارتفاع ۲۵ سانتی متر برخوردار هستند.

هرچند ابعاد  استاندارد می باشد اما خوشبختانه بافت یونولیت ها به گونه ای است که هیچگونه پرتی و ضایعاتی نخواهد داشت و تمام قطعات آن می تواند در محل های مختلف ساختمان به کار برود. همچنین بسیاری از شرکت های تولید کننده می توانند ابعاد بلوک یونولیت را مطابق با خواسته و انتظار مصرف کننده ها به شکل سفارشی ایجاد کنند.

یونولیت با چه چسبی میچسبد

در این مقاله قبل از اینکه کاربرد چسب یونولیت را برایتان بیان کنیم بهتر است که شما را درمورد اینکه به چه موادی یونولیت گفته آگاه کنیم. همانطور که بالا گفته شد رنگ ظاهری این مواد خاکستری و به صورت پودر می باشد. البته بد نیست این نکته را هم بدانید که نام دیگر یونولیت، پلاستوفوم و حتی فیبر سفید نیز هم است که از مهمترین ویژگی‌هایی که بر محبوبیت یونولیت افزوده است می توان به پایداری آن نسبت به شرایطی همچون رطوبت، اصوات و دمای بالا هم اشاره کرد.

چسب یونولیت چسبی است مخصوص چسباندن یونولیت به چوب، آهن، آلومینیوم، انـواع ورق های گالوانیزه، فایبرگلاس، سیمان، گچ و یونولیت به یونولیت و… می باشد که همه می توانید برای چسباندن این مواد به یونولیت استفاده کنید. یونوفیکس یا همان چسب یونولیت ژیکاوا به صورت پودری عرضه میشود که پس از ترکیب با آب قابل استفاده است. این محصول، عایق حرارتی می باشد ولی در مقابل حرارت مقاوم نیست و امکان ذوب شدن آن وجود دارد.

یونولیت با چی میچسبه

یکی از مهم ترین مشخصه‌های منحصربه فرد و مثبت چسب یونولیت قدرت چسبندگی آن محسوب می‌ شود ولی استفاده انحصاری از این چسب ها تنها برای یونولیت‌های قطور و امور صنعت و ساخت‌ و ساز موجب می شود تا بعضی از افراد نتوانند از این ماده کاربردی بهترین بهره را ببرند به همین خاطر بهتر است برای مواردی مثل اتصال قطعات یونولیتی از هر نوع چسبی استفاده نکنید به همین دلیل صنایع تولیدی مواردی اعجاب‌ انگیز را تولید و عرضه کرده‌ اند تا علاوه‌ بر چسبندگی منحصر به فرد که دارد به توان با قیمتی مقرون‌ به صرفه جلوه‌ای از اتصال مناسب را نیز مشاهده کنید. چسب یونولیت به دلیل حساسیت بالایی که نسبت به برخی از مواد شیمیایی هم گروهی های خود دارد سبب شده که یونولیت آنچنان که باید باشد در صنایع مختلف بکار نرود ولی با این حال با معرفی که ما درباره چسب یونولیت بیان کرده ایم بیشتر افراد علاقه مند به استفاده از این چسب می شوند.

یونولیت برای عایق صدا

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل مخل آسایش و آرامش مردم در دنیای پر هرج‌ومرج و ماشینی امروز آلودگی‌های صوتی است. به همین دلیل عایق‌بندی ساختمان اهمیت و ارزش بسیار زیادی داشته و ساختمان‌هایی که عایق‌بندی مناسبی داشته باشند قیمت بیشتری نیز دارند. آلودگی‌های صوتی امروزه علاوه بر بخش‌های صنعتی در بخش‌های تجاری، اداری، مسکونی و … نیز چالش‌های متعددی برای افراد به وجود آورده است. مواد مختلفی به‌عنوان عایق در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود که یکی از مهم‌ترین، کاربردی‌ترین و البته پراستفاده‌ترین آنها یونولیت‌ها هستند. اگرچه تأثیر یونولیت بر صوت نمی‌تواند به‌اندازه توان مقابله با حرارت و رطوبت آن باشد اما این ماده می‌تواند یک عایق بسیار خوب باشد.

یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مزایای استفاده از یونولیت‌ها در صنعت ساختمان‌سازی کاربردهای متعدد آنها است. زمانی که در ساختمان از یونولیت به‌عنوان عایق صوت استفاده می‌شود می‌تواند همزمان به‌عنوان عایق حرارت و رطوبت نیز عملکردی بی‌نظیر داشته باشد. این موضوع می‌تواند در کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز بسیار مؤثر باشد. 

یونولیت را با چه چسبی بچسبانیم

یکی از مهم ترین مشخصه‌های منحصربه فرد و مثبت چسب یونولیت قدرت چسبندگی آن محسوب می‌ شود ولی استفاده انحصاری از این چسب ها تنها برای یونولیت‌های قطور و امور صنعت و ساخت‌ و ساز موجب می شود تا بعضی از افراد نتوانند از این ماده کاربردی بهترین بهره را ببرند به همین خاطر بهتر است برای مواردی مثل اتصال قطعات یونولیتی از هر نوع چسبی استفاده نکنید به همین دلیل صنایع تولیدی مواردی اعجاب‌ انگیز را تولید و عرضه کرده‌ اند تا علاوه‌ بر چسبندگی منحصر به فرد که دارد به توان با قیمتی مقرون‌ به صرفه جلوه‌ای از اتصال مناسب را نیز مشاهده کنید. چسب یونولیت به دلیل حساسیت بالایی که نسبت به برخی از مواد شیمیایی هم گروهی های خود دارد سبب شده که یونولیت آنچنان که باید باشد در صنایع مختلف بکار نرود ولی با این حال با معرفی که ما درباره چسب یونولیت بیان کرده ایم بیشتر افراد علاقه مند به استفاده از این چسب می شوند.

ساختارچسب یونولیت

چسب یونولیت رنگ و بوی آزار دهنده ای ندارد که همین دلیل موجب شده تا خانواده‌های ایرانی محترم نیز متناسب با کار خود از آن بهره ببرند. فرمولاسیون آن بسته به واحد تولیدی اش متفاوت می باشد که هر یک راز و رمز خاصی را برای خود بکار می‌ برند ولی مهم ترین مشخصه آن که قدرت چسبندگی بالا، پایداری کششی برشی آن است در تمامی برندها مشترک می باشد به همین خاطر بی‌ جهت نیست که افراد قصد دارند پلی‌ استایرن فوم را به موادی همچون سطوح فلزی، چوبی و… بچسبانند و از این مواد بهره بگیرند.

کاربردچسب یونولیت

اگرچه کاربرد چسب یونولیت در اطلاعات بدست آمده چندان قدمت طولانی ندارد ولی در این حال با محبوبیت بالایی که دارد در موارد بی نظیری زیر بکار می‌ رود که همین ویژگی توانسته حتی لقب یک ماده افسانه‌ای را نیز برای چسب یونولیت به ارمغان بیاورد.

اولین کاربرد این چسب ساخت دکوراسیون از طریق قطعات یونولیتی است. کاربرد دوم چسب یونولیت ماکت‌ سازی با یونولیت و همچنین ساخت وسایل خاص با یونولیت می باشد. البته چسب یونولیت کاربردهای دیگری هم مثل اتصال سطوح شیشه، چوب، فلز، پارچه، پلاستیک و چرم به یونولیت هم دارد.

روش استفاده از چسب یونولیت

قبل از اینکه از چسب یونولیت استفاده کرد باید سطوحی که می خواهید آن را چسب بزنید را از نظر آلودگی چک کنید. نخست چسب یونولیت را باید اول به دو محل دلخواه که بهم چسبیده خواهند شد به ضخامت یک میلیمتر آغشته کرده و سپس بعد از گذشت یک دقیقه دو قسمت را بهم محکم می چسبانیم که بعد از سه دقیقه کاملا دو قطعه به یکدیگر چسبانده خواهند شد.

چسب یونولیت مناسب و مخصوص چسباندن قطعات یونولیت به یکدیگر می باشد. کسانی که می خواهند از این چسب استفاده کنند باید برای چسباندن انواع یونولیت و یا فوم چسبی را تهیه کنند که موجب خورندگی یونولیت نشود چون تمام چسب های پایه نفتی دارای تینر هستند و موجب خورده شدن یونولیت ها می شود و علاوه بر این چسبی که مناسب یونولیت ها است باید بلافاصله بعد از خشک شدن کاملا بی رنگ شود در غیر این صورت سبب زردی سطح یونولیت می شود. نکته قابل توجه در استفاده چسب یونولیت فشردن ملایم قسمت چسب خورده است چون باعث مستحکم‌ شدن اتصال می‌ شود و پوشش‌ دهی سریع و کمتر از ۳ دقیقه موجب می شود تا افرادی که سخت پسند هستند هم نیز از این نوع چسب استفاده کنید.

شما چسب یونولیت را می توانید به دیوار بچسبانید به شرط اینکه دیوار خاک نداشته باشد چون اگر به چسب یک ذره غبار و خاک چسبیده شود و به آسانی از دیوار جدا می گردد.

یونولیت ضرر دارد

پلاستوفوم که بیشتر با نام استایروفوم یا یونولیت شناخته می شود می تواند چایتان را بدون اینکه دستتان بسوزد، گرم نگه دارد اما وقتی سخن از محیط زیست می شود، یکی از مضرترین مواد موجود است. در این چند سال اخیر این ماده نگاه منفی بسیاری را به خود جلب کرده است تا آنجا که منجر به ممنوعیت استفاده از آن در شهرهای نیویورک سیتی و واشنگتن دی سی شد.

مزایای یونولیت

سقف‌های تیرچه‌بلوک را می‌توان به‌عنوان یکی از پرکاربردترین نوع سقف‌های ساختمانی دانست که در آن از تیرچه‌ها به‌عنوان تیر فرعی و بلوک‌های توخالی سبک بتنی برای پر کردن فضای خالی بین آنها استفاده می‌شود. این نوع سقف‌ها دارای مزایا و معایب منحصربه‌فردی است. از مهم‌ترین مزایای این سقف‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجرای این سقف‌های نیازی به نیروی متخصص و تجهیزات ویژه ندارد.
  • به دلیل شمع بندی حین اجرای سقف لرزش کمی دارند.
  • قالب‌بندی زیر سقف‌ها فقط با شمع بندی و نصب چهار تراش در فاصله‌های مشخص انجام شده و نیازی به قالب‌بندی و آرماتوربندی سقف‌های بتن‌آرمه توسط نیروهای متخصص ندارد.
  • تیرچه و بلوک پیش‌ساخته بوده و نیازی به نیروی انسانی ندارد.
  • در کاهش مصرف بتن مؤثر هستند و مقاومت بالایی در برابر نیروهای افقی دارند.
  • وزن کمی دارند و حمل‌ونقل آنها ساده است و بتن کششی با بلوک جایگزین می‌شود.
  • امکان اجرای همزمان چند سقف بدون استفاده از جک‌های زیرسقفی وجود دارد.
  • در برابر آتش‌سوزی مقاومت بالایی دارد.

.

خطر یونولیت برای سلامت انسان

یونولیت محتوی سمی هایی چون بنزن و استیرن است که به سلامت انسان، به ویژه هنگام تولید و زمانی که حرارت می بیند، صدمه می زند. بنزن سرطان زایی شناخته شده و برای سلامت و دستگاه تولیدمثل انسان مضر است. مواد مضر یونولیت، وقتی ظرف داغ می شود به درون غذا نفوذ می کند. این نگرانی در خصوص افرادی که چای یا قهوه در فنجان های یونولیتی می نوشند، نیز وجود دارد. استیرن بیش از 90000 کارگر در معرض عوارض استیرن، ماده ای در یونولیت، قرار دارند. استیرن مشکوک به سرطان زایی است و در معرض آن قرار داشتن موجب آزردگی پوست، چشم، مجرای تنفسی و مشکلات دستگاه گوارش می شود. در تحقیقی در سازمان حفاظت از محیط زیست سال 1986، استیرن در بافت چربی تمام مردان، زنان و کودکان مورد آزمایش، مشاهده شد.

معایب یونولیت

  • عدم مقاومت در برابر حلال های آلی
  • امکان آسیب رسانی به لایه ازن در صورت استفاده از کلروفلوروکربن در آن
  • قابلیت اشتعال در صورت رنگ آمیزی با رنگ های روغنی

یونولیت نسوز

همانطور که گفته شد یونولیت ها خاصیت آتش زایی دارند و به همین جهت برای استفاده بهینه از یونولیت نسوز نیازمند عایق سازی در کف یونولیت ها می باشد. استفاده از گچ در کف یونولیت ها خاصیت ضد احتراق را تشدید می کند. به همین منظور استفاده از گچ به همراه یونولیت ها بسیار مرسوم می باشد.
یکی دیگر از روش های موثر برای بالا بردن ایمنی یونولیت ها در هنگام قرارگیری شعله های آتش بهره گیری از EonCoat ها می باشد. با استفاده از آن می توان از انتقال حرارات جلوگیری کرده و دیگر کف یونولیت ها براحتی ذوب نمی شوند.

به طور کلی نمی توان گفت که می توان 100 درصد باعث نسوز شدن یونولیت ها شد. در مواقعی که حرارت شعله ها بالا باشند امکان انتقال حرارت وجود خواهد داشت. استفاده از EnoCoat ها می توانند باعث کند سوزی و خاصیت ضد احتراقی شود. اما شاید لازم باشد که یونولیت ها را با مصالحی همچون چوب ها مقایسه نمود. انتقال حرارت به تحمل مواد در برابر حرارت و دمای خارج دارد. در صورتی که از یونولیت ها به همراه EnoCoat ها با ضخامت مناسبی استفاده شود می تواند تحمل بیشتری در برابر شعله های آتش داشته باشد. علاوه بر شعله های آتش ، گازهای سمی را می تواند به خوبی کنترل و عایق سازی نماید.

قیمت یونولیت

یکی از موارد تاثیرگذار در قیمت یونولیت، دانسیته آن می باشد. بدون شک هرچه فشردگی یا دانسیته ورقه های یونولیتی بیش تر باشد، قیمت بالاتری هم دارد.

انواع یونولیتقیمتتاریخ بروزرسانی
یونولیت سقفی ۱۵۰۰ گرم۲۷۰۰۰۰ ریال هر متر مربع۹۸/۱۲/۲۷
پلاستوفوم، دانسیته ۷ در ابعاد ۲*۱*۲۴۰۰۰۰ ریال به ازای هر سانت۹۸/۱۲/۲۸
فوم یونولیت سقفی ۲۰۰*۲۰*۵۰۲۲۵۰۰۰ ریال تعدادی۹۸/۱۲/۲۸
فوم سقفی ضخامت ۲۵ دانسیته ۶۲۱۵۰۰۰ ریال هر متر مربع۹۹/۲/۱۰
فوم سقفی ضخامت ضخامت ۲۰ دانسیته ۶۱۸۰۰۰۰ ریال هر مترمربع۹۹/۲/۱۰

کاهش هزینه های ساخت و ساز

با توجه به افزایش روز افزون ساختمان سازی در شهرها و اهمیت زیاد ایمنی در ساختمان ، استفاده از یونولیت ها امری اجتناب ناپذیر می باشد.ساختمان سازی همواره در حال تغییر و پیشرفت می باشد و یکی از مباحثی که مهندسان عمران همیشه بدنبال آن می باشند کاهش وزن کلی ساختمان است.
از این رو با توجه به خصوصیات ذاتی یونولیت ها می توان از آن ها برای کاهش وزن ساختمان و در نتیجه افزایش ایمنی بهره برد.به طور مثال یکی از موارد پر کاربرد استفاده از یونولیت در ساختمان را می توان به یونولیت سقفی اختصاص داد.یونولیت ها دارای انواع گوناگونی می باشند که از هر کدام استفاده خاصی می شوند.فوم ها می توانند جایگزین مصالح گران قیمت و سنگین شوند و تا حدود زیادی کاهش هزینه ها را بدنبال داشته باشند.تاثیرات مثبت استفاده از یونولیت باعث محبوبیت روزافزن آنها در ساختمان سازی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *