کاربرد یونولیت

کاربردهای یونولیت ورقه ای

یونولیت زیر فرش

شاید تا به حال در مورد استفاده از فوم زیر فرش فکر نکرده‌اید. فوم زیر فرش و موکت نوعی از فوم پلی اتیلن است که عمدتا در ضخامت 8 یا 10 میلی متر تولید می گردد. این پد برای زیر فرش فوق‌العاده ضروری است. شاید باورتان نشود که پد زیر فرش، می‌تواند در دراز مدت، باعث صرفه‌جویی در هزینه شود و از بروز مشکلات بسیاری مانند لغزندگی و هدر رفت انرژی از کف و … جلوگیری می‌نماید. این محصول در ساخت و ساز و طراحی باغ ویلا و ساخت و عایق بندی منازل مسکونی و تجاری استفاده فراوانی دارد.

مهم نیست که فرش خود را کجا قرار دهید. روی یک موکت، چوب سخت یا موزاییک و …، پد زیر فرش، برای نگه‌داشتن آن در محل و جلوگیری از لغزش یا جابه‌جا شدن، بسیار مؤثر است. این فوم‌ها را جهت زیر موکت یا قالی و قالیچه نیز استفاده می‌کنند. فوم رولی پلی اتیلن قهوه ای با عرض 2 متر از رایج ترین گونه های فوم زیر قالی و فرش در ایران و عراق است.

 ظرف یکبار مصرف یونولیت

در ساخت ظروف یکبار مصرف یونولیتی از بهترین تجهیزات استفاده شده است و مواد به کار برده شده در آن با کیفیت و مرغوب و می باشد که می توانید با اطمینان خاطر از آن استفاده نمایید.

این ظروف دارای اندازه و ابعاد مختلفی است که شامل لیوان، بشقاب، قاشق و غیره نیز می باشد که اصلاً کدر و تیره نیست و رنگ بسیار شفاف و روشنی دارد و برای غذا و نوشیدنی گرم و سرد استفاده می شود.

 یونولیت حمل دارو

یخدان های 5 لیتری پلاستوفومی صبافوم با ابعاد  30*21*15 سانتیمتر تولید میشوند که کاربرد و کارایی خاص خود را دارند.

قیمت یخدان به نسبت کیفیت عالی آن بسیار مناسب میباشد.با توجه به اینکه یخدان یونولیت طبق سفارش مشتری نیز تولید میشود. مشتریانی که از یخدان یونولیتی برای حمل محصولات فاسد شدنی مانند سبزیجات و یا ماهی و میگو استفاده میکنند.بیشتر قیمت مناسب یخدان یونولیتی برای آنها اهمیت دارد میتوان یخدان یونولیت با بهترین قیمت سفارش دهند.
انبارش محصولات همواره یکی از مسایل مهم در طراحی بسته بندی میباشد. با استفاده از یخدان پلاستوفوم به دلیل تحمل وزن توسط یونولیت یخدان این مشکل کاملا مرتفع شده است.انبارش تعداد بیشتری را در ارتفاع امکان پذیر ساخته است.

 یونولیت دو سانتی

 یونولیت رابیتس

امروزه استفاده از سقف‌های کاذب رواج بسیار زیادی در صنعت ساختمان‌سازی پیدا کرده است و این سقف‌ها می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند. رابیتس از جمله پرکاربردترین سقف‌های کاذب است که می‌تواند در انواع سقف‌ها استفاده شود. در پاسخ به سوال رابیتس چیست باید گفت که رابیتس نوعی توری فولادی است که می‌تواند برای زیرسازی گچ کاری در سقف ساختمان‌ها استفاده شود.

رابیتس همانند بسیاری از مصالح ساختمانی دیگر می‌تواند مزیت‌ها و معایب خاص خود را داشته باشد. در ادامه مطلب به بررسی کامل رابیتس، نحوه و مراحل نصب آن پرداخته می‌شود.

 یونولیت زیر آکواریوم

 فوم زیر آکواریوم و تراریوم یک جایگزین عالی بجای یونولیت می باشد

– با ضخامت بسیار باریک ولی با تحمل فشار بالا

– تولید شده در سایزهای متفاوت بر مبنای نیاز مشتری

– رنگ طوسی تیره برای دید کمتر و دیزاین زیباتر

 یونولیت ضخامت 2 سانت

  • عایق سازی دیوار و سقف ساختمان ها در مقابل حرارت
  •  پرکردن بتن و صرفه جویی در مصرف فوم بتن
  •  استفاده جهت بستر سیستم های گرمایش از کف
  •  استفاده جهت بسته بندساازی کالاهای حجیم و حساس به ضربه
  •  عایق سازی صدای سالن های بزرگ تئاتر و موسیقی و سالن های اجتماع و ….
  •  عایق سازی سرد خانه های زیر صفر

 یونولیت ضخیم

یونولیت ( پلاستوفوم) محصولی است که از فوم پلی استایرن انبساطی ( (EPS )Expanded Polystyrene ) تولید می گردد. این محصول در ایران به نام های پلاستوفوم و آکاسیف نیز شناخته می شود و به انگلیسی به آن استایروفوم ( Styrofoam ) نیز می گویند. البته گاهی اوقات برای این محصول از واژه فوم به تنهایی نیز استفاده می شود. به جرات می توان گفت که پلاستوفوم یکی از متداولترین انواع فوم در بازار ایران و دنیا می باشد که دارای کاربرد فراوانی است.

همانطور که در بالا نیز ذکر شد یونولیت از پلی استایرن انبساطی تولید می شود. پلی استایرن انبساطی از محصولات و مشتقات پتروشیمی است . در فرایند تولید پلاستوفوم ، دانه های پلی استایرن انبساطی بعد از یکبار پخت ، به وسیله بخار آب به یکدیگر می چسبند و ورق پلاستوفوم و یا سایر انواع پلاستوفوم نظیر یونولیت بسته بندی ، یونولیت یخدان ، توپ یونولیتی ، کرومیت ، بلوک سقفی و…. تولید می گردد.

 یونولیت عروسک سازی

توپ یونولیت مناسب برای سر عروسک است.

جنس توپ از نوع یونولیت فشرده است

سطح توپ صاف است اما در سایز های متفاوت محصول سفتی و صاف بودن توپ متغیر است.

برای جلوگیری از آسیب دیدگی توپ در مسیر پستی، فروشگاه به مشتریان پیشنهاد میکند الیاف شکری نیز به سبد خودشان اضافه کنند.

ملاک اندازه گیری توپ ها دور تا دور توپ است

سایز های موجود به ترتیب:

12،17،19،22،26،28،32،36،42 سانتی متر

در سایز بندی توپ ها یک سانت کم یا زیادتر طبیعی است.

برای خرید توپ یونولیت به دلیل حجیم بودن محصول،حداکثر سفارش از سایز 15 الی 32 سانتی 30 عدد است.

در سایز های 38 و 42 حداکثر سفارش 10 عدد است

در صورتی که قصد سفارش بیشتر از این تعداد را دارید سبد خرید خود را تسویه کنید و مجدد سفارش ثبت کنید.

 یونولیت عکس

یونولیت توری دار

یونولیت دیواری سیم‌دار، یکی از انواع سقف و دیوارهای آماده و پیش ساخته می‌باشد و به جای مصالح سنتی در سازه‌های بلند مخصوصا برج‌ها و ساختمانهای طویل استفاده می‌شود. یونولیت دیواری سیم دار ساخته شده از یک لایه پلی استایرن یا به زبان عامیانه‌تر همان یونولیت نسوز در میانه و دو شبکه مش مفتولی آهنی در دو طرف آن تشکیل شده است.
نکته قابل توجه یونولیت نسوز علاوه بر وزن سبکش، در موقع اجرا باعث کاهش وزن سازه نیز می‌شود. بعد از قرارگیری تری‌دی پانل آماده در جای تعیین شده عملیات بتن پاشی صورت می‌گیرد. یونولیت دیواری سیم دار به عنوان دیوارهای باربر و غیر باربر و در رابطه با سقف جدا کننده فضاها به کار می‌رود

یونولیت جوجه کشی

ساخت دستگاه جوجه کشی با استفاده از یخچال یونولیتی، یکی از روش‌های ساده و بسیار ارزان برای تولید جوجه‌هایی به صورت خانگی است. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی موجود در یخچال‌های یونولیتی، برای حفظ دما و رطوبت مناسب برای جوجه‌ها، طراحی شده است.

برای ساخت دستگاه جوجه کشی با یخچال یونولیتی، باید یک یخچال یونولیتی با حجم کافی تهیه کرده و در آن یک دستگاه گرمایشی و رطوبت ساز برای جوجه‌ها نصب کنید. باید مطمئن شوید که دستگاه گرمایشی و رطوبت ساز، قابلیت کنترل دما و رطوبت داخل یخچال را دارد و در صورت نیاز، می‌توانید تنظیمات آن را تغییر دهید.

در مرحله بعد، باید در فضای داخل یخچال، کارتن‌هایی با ابعاد مناسب برای قرار دادن تخم مرغ یا جوجه‌هایی که در حالت دیواره محفوظ می‌شوند، قرار دهید. سپس تخم مرغ یا جوجه‌ها را داخل کارتن‌های قرار داده شده، قرار دهید. در مرحله بعد، باید در طبقات بالایی یخچال، یک توری فلزی یا دستگاه دیگری برای تولید گرما قرار دهید تا از بالا به کارتن‌ها گرمایی داده شود.

با استفاده از این روش ساده، می‌توانید جوجه‌های سالم و قوی را به راحتی تولید کنید. البته باید به یاد داشته باشید که دما و رطوبت داخل یخچال باید به صورت دقیق کنترل شود و از تکنولوژی‌های مدرنتری نیز برای جلوگیری از هرگونه مشکلات ممکن استفاده شود.

یونولیت حروف

با پیشرفت هایی که در زمینه علم و تکنولوژی فراهم می گردد در حوزه های متعدد کاری امکانات زیادی حاصل می شود که تابلوسازی نیز از این امر مستثنی نبوده و به واسطه دستگاه های پیشرفته ای نظیر دستگاه حروف ساز ، دستگاه برش لیزری ، دستگاه آبکاری فانتاکروم ، دستگاه CNC  ، دستگاه PVC و سایر دستگاه ها ، امکان ساخت انواع حروف برجسته و سه بعدی دارای حجم به شیوه ها و نام های متعدد فراهم شده به طوری که به راحتی توسط این دستگاه ها حروف های برجسته در ظرف مدت زمان کوتاه ساخته و بر روی تابلو نصب می شوند و آماده تحویل به مشتریان می گردند . هنگام گذر از معابر شهری شاهد انواع متعدد تابلوهای تبلیغاتی نظیر تابلو چلنیوم ، تابلو استیل ، تابلو کامپوزیت ، تابلو نئون ، تابلو فلکسی ، تابلو لایت باکس ، تابلو ترموود ، تابلو وکیوم ، تابلو راهنما و …. هستیم که هر کدام بر اساس متریال های متعدد ساخته شده اند که هر متریال زیبایی خاص خود را دارد و از لحاظ انتشار نور و تنوع رنگ نیز بسیار متفاوت هستند .

یونولیت حمل گوشت

  • اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱
  • ۰
یخدان یونولیتی

یخدان یونولیتی

Tags : یخدان یونولیتی

Category : پلاستوفوم

یخدان یونولیتی

یخدان یونولیتی یکی از محصولات پارت فوم است که در چندین سایز مختلف به منظور تامین نیاز مشتریان عزیز تولید و عرضه می شود. این محصول یکی از کاربردی ترین محصولات تولید شده از فوم پلی استایرن انبساطی یا همان پلاستوفوم یا یونولیت است.

بیشترین استفاده از یخدان یونولیت بهره گیری از آن به منظور حمل موادغذایی است. ویژگی هایی نظیر عایق بودن و سبک بودن یونولیت موجب شده است که این ماده یکی از ارزانترین و بهترین گزینه ها به منظور تولید یخچال ها یکبار مصرف یا همان کلمن فومی باشد. به همین دلیل از یخدان یونولیت از حمل مواد غذایی نظیر گوشت ماهی و سبزی و بستنی گرفته تا حمل دارو و واوکسن استفاده می کنند.

شاید بتوان گفت دومین کاربرد یخدان یونولیتی استفاده از آن به منظور حمل کالا ها حساس و شکننده است. ضربه پذیری و ساختار فومی یونولیت موجب شده بتوان از این محصول به منظور حمل کالا ها حساس و شکننده ، اسباب کشی و بسته بندی ظروف ، کریستال ، بلور ، چینی و…. استفاده کرد.

حمل نمونه آزمایشگاهی یکی دیگر از کاربردها یخدان یونولیتی است که موجب شده بسیاری از آزمایشگاه ها ، محققان و پژوهشگران یخدان یونولیتی را به عنوان یک راهکار مناسب برای حمل نمونه ها خود برگزینند . ارزان بودن ، سبک بودن و قابلیت نگهداری سرما موجب شده یخدان یونولیت یکی از گزینه ها مناسب برای حمل نمونه ها آزمایشگاهی و تحقیقاتی باشد.

یونولیت خرسی

خرس یونولیتی یا خرس فومی محصولی است که از برش یونولیت فشرده ( پلاستوفوم ) با استفاده از دستگاه سی ان سی تولید می شود. خرس فومی در حقیقت به عنوان شاسی زیرین در تولید انواع عروسک خرس تدی مورد استفاده قرار می گیرد . خرس یونولیتی دارای ارتفاع 30 سانتی می باشد و دارای طراحی منحصر به فردی می باشد که توسط تیم طراحی پارت فوم صورت گرفته است.

بیشترین کاربرد این محصول معمولا به منظور تولید عروسک خرس تدی با گل ( خرس گلی ، خرس گل رز ) می باشد که معمولا به منظور هدیه تولد ، ولنتاین ، سالگرد ازدواج و…. تولید می گردد. البته خرس یونولیتی در تولید سایر انواع عروسک خرس نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال از خرس فومی به منظور فلوک پاشی و یا تولید عروسک خرسی با استفاده از بافتنی نیز استفاده می کنند . بعلاوه گاهی اوقات از این محصول به عنوان ماکت کیک خرس نیز استفاده می شود

یونولیت دیوار

یونولیت دیواری یا همان ورق پلی استایرن، نوعی فوم است که از آن در دیوار ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. این مصالح در اصل از ۹۸% هوا و ۲% یونولیت تشکیل شده‌اند. یونولیت‌ها مواد بی‌اثر، سبک و متخلخلی هستند که از نوعی پلاستیک به نام استایرن مونومر ساخته می‌شوند. وجود تخلخل زیاد در ساختار فوم دیواری باعث شده که آن‌ها عایق خوبی در برابر صوت و حرارت باشند.

یونولیت دیواری

به یونولیت و پلاستوفومی اتلاق میگردد که در دیوار بکار برده شود که میتواند در داخل دیوار مانند بلوک های سفالی و یا بلوکهای سیمانی استفاده گردد و یا برروی دیوار یونولیت و پلاستوفوم دیواری استفاده گردد.

همچنین یونولیت و پلاستوفوم دیواری میتواند بعنوان درز انقطاع بین دو دیوار در ساختمان استفاده گردد. 

در بعضی شرایط برای مصارف گوناگون ممکن است که یونولیت را برای دیوار استفاده کنیم استفاده از یونولیت به صورت های زیر برای دیوار مرسوم است:

دیوار پوش فوم
فوم دیواری تزیینی
فوم دیوارپوش
یونولیت دیواری dpanel3

یونولیت دیواری 10 سانتی

پیش از این که بخواهیم شما عزیزان را با قیمت یونولیت 10 سانتی و انواع آن آشنا کنیم، بهتر است که شما عزیزان را با یونولیت دیواری 10 سانتی و ویژگی‌های منحصر به فرد آن، آشنا کنیم. یونولیت دیواری به نوعی فوم است که در درون دیوار همانند بلوک‌های سفالی و یا سیمانی، از آن استفاده می‌شود. در واقع، از این محصول برای ساخت دیوارها و یا بر روی دیوارها استفاده می‌شود. یونولیت دیواری دارای اندازه‌های مختلفی است که یکی از پر فروش ترین آن‌ها یونولیت دیواری 10 سانتی می‌باشد.

لازم به ذکر است تا بدانید که 98 درصد این نوع زا یونولیت از هوا و 2 درصد آن از مواد اولیه پلی استایرن تشکیل شده است. به همین دلیل، این یونولیت دارای ویژگی‌هایی بسیاری است که این ویژگی‌ها سبب پر فروش شدن این ابزار شده است. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یونولیت دیواری 10 سانتی، شامل موارد زیر می‌باشند:

  • یونولیت دیواری، بسیار سبک است که به همین دلیل افراد می‌توانند آن را به راحتی جا به جا نمایند.
  • این نوع از یونولیت به دلیل دارا بودن پلی استایرن در برابر فشار، مقاومت بسیار بالایی دارد.
  • این محصول در برابر صدا و حرارت مقاوم است که به همین دلیل افراد از آن‌ها در دیوارها به عنوان عایق استفاده می‌کنند.
  • نصب یونولیت‌های دیواری 10 سانتی نسبت به سایر یونولیت‌های دیواری و سقفی، بسیار راحت‌تر است.

یونولیت رنگی

یونولیت از جمله مواد پرکاربرد در ساخت دکور نمایشگاه ها، صحنه های نمایش، ساخت تابلوهای تبلیغاتی و غیره می باشد. برای رنگ نمودن این فوم از رنگ های فاقد حلال های صنعتی نظیر استون استفاده می شود. رنگ های اکریلیک، تمپرا و غیره از جمله رنگ های مناسب برای استفاده روی سطوح یونولیتی می باشد.

یونولیت یا پلی استایرن انبساطی که با نام عمومی فوم نیز شناخته می شود، یک محصول عالی برای ساخت انواع صنایع دستی، عروسک ها، تابلوها و استندهای تبلیغاتی، دکورهای مربوط به صحنه نمایش تئاتر، نمایشگاه ها و غیره می باشد. بزرگترین ویژگی یونولیت که سبب شده گزینه مناسبی برای این کار باشد، سبک بودن و سادگی کار با آن می باشد. یونولیت را به راحتی می توان برش زد و فرم داد.

تنها مسئله و چالش برای استفاده از یونولیت برای این امور، رنگ آمیزی آن می باشد. یونولیت از مواد پتروشیمی تشکیل شده است. این موضوع سبب می شود که در هنگام استفاده از برخی از انواع رنگ برای رنگ نمودن آن مشکلاتی وجود داشته باشد.

یونولیت بتن سبک

یونولیت بتن سبک چیست؟  در صنعت ساختمان سازی برای پر کردن فضاهایی که خالی هستند باید از ماده ای سبک استفاده شود. در طرح های قدیمی از پوکه های معدنی مانند ورمی کولیت و زئولیت و  یه تازگی همچنین فوم های پلی استایرن در کنار سیمان و ماسه استفاده می شود. هر یک از ماده های به کار رفته به منظور ماه پر کننده حجم مشکلاتی دارند برای مثال دانه های یونولیتی که برای این منظور به کار می رود ردر برابر اشتعال، شعله ور شده و دوامی ندارد. اما به شدت می تواند به سبکی سازه کمک کند.

یونولیت سبک

امروزه از ماده ای به نام فوم بتن استفاده می شود که با دستکاری های علمی در ساختار و متغیرهای موجود می توان به خوبی مقاومت فشاری ماده را افزایش داد و مقاومت کششی در زمان گسیختگی 1 درصد می باشد. به علاوه آن را در برابر آتش مقاوم کرد.

یونولیت سیمانی

یونولیت در نمای سیمانی شسته به دلیل ویژگی هایی که دارد ، مورداستفاده قرار می گیرد. یونولیت یا EPS ، تولیدشده از ذرات فشرده پلیمری پلی استر می باشد. خصوصیاتی که یونولیت دارا می باشد را کمتر ماده ای به این شکل و به این میزان دارد. این ماده شامل 5 درصد پلی استر و 95 درصد هوا است

یونولیت طرح الوار

یونولیت طرح الوار نیزیونولیتی با طرح الوارمی باشد که برروی سقف ویا دیوار وسایر سازه های ساختمانی ساختمانی می شود کارکرداین محصول از یونولیت فشرده (پلاستوفوم یا همان پلی استایرن انبساطی)تولید می شود این محصول با ابعاد90در90وباطرح الوار تولید می گرد.

یونولیت طرح آجر

دیوار پوش فومی طرح آجر ( دیوار پوش یونولیتی) محصولی است که از یونولیت فشرده ( پلاستوفوم یا همان پلی استایرن انبساطی ) تولید می شود. این محصول با ابعاد 90 در 90 و با طرح آجر تولید می شود.

کاربرد دیوار پوش فومی

ازدیوار پوش فومی به منظور ایجاد پوشش بر روی سقف و دیوار، ایجاد دکور و نما و… در هر محیطی می توان استفاده نمود. پنل دیوارپوش یونولیتی دارای قیمت بسیار مناسبی در مقایسه با محصولات مشابه نظیر تایل های گچی ، تایل های آکوستیک ، دیوارپوش ها پی وی سی و…. می باشد.

باید در نظر داشت این محصول نقش آکوستیکی و عایق صوتی بسیارجزیی دارد و بیشتر به عنوان دکور و نما قابل استفاده می باشد. ولی با توجه به نقش زیبای آن به منظور نما و دکور و ایجاد پوشش بر روی دیوار استودیو نیز قابل استفاده است.

یونولیت طرح چوب

دیوارپوش فومی طرح چوب به صورت تایل، رول و یا پنل تولید می ‌شود ضخامت آن تا نیم سانت می ‌رسد و دارای برجستگی‌ های سه بعدی می ‌باشد که پشت آن دارای چسب بسیار مستحکم می ‌باشد که در طولانی مدت روی دیوار می ‌چسبد.

ابعاد دیوارپوش فومی طرح چوب 70 در 70 می‌باشد و این پنل‌ ها خاصیت ضد برخورد دارند و در صورت برخورد کودکان و هر جسم دیگری روی آن اتفاقی برای آنها نخواهد افتاد کیفیت بسیار بالا دارند و همچنین دارای خاصیت آنتی باکتریال می‌ باشند.

یونولیت طرح خرس

خرس یونولیتی یا خرس فومی محصولی است که از برش یونولیت فشرده ( پلاستوفوم ) با استفاده از دستگاه سی ان سی تولید می شود. خرس فومی در حقیقت به عنوان شاسی زیرین در تولید انواع عروسک خرس تدی مورد استفاده قرار می گیرد . خرس یونولیتی دارای ارتفاع 30 سانتی می باشد و دارای طراحی منحصر به فردی می باشد که توسط تیم طراحی پارت فوم صورت گرفته است.

بیشترین کاربرد این محصول معمولا به منظور تولید عروسک خرس تدی با گل ( خرس گلی ، خرس گل رز ) می باشد که معمولا به منظور هدیه تولد ، ولنتاین ، سالگرد ازدواج و…. تولید می گردد. البته خرس یونولیتی در تولید سایر انواع عروسک خرس نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال از خرس فومی به منظور فلوک پاشی و یا تولید عروسک خرسی با استفاده از بافتنی نیز استفاده می کنند . بعلاوه گاهی اوقات از این محصول به عنوان ماکت کیک خرس نیز استفاده می شود.

یونولیت طرح قلب

قلب یونولیتی طرحدار یکی از انواع محصولات تزئینی پارت فوم می باشد. این محصول از فوم پلی استایرن انبساطی فشرده ( پلاستوفوم) تولید می شود و بوسیله دستگاه های پیشرفته و مدرن سی ان سی ( CNC) به شکل قلب و با طراحی ویژه تولید می شود.

قلب یونولیتی به منظورآذین بندی بر روی دیوار ، به صورت آویز و… قابل استفاده می باشد و می تواند موجب زیبایی محیط گردد. از این محصول می توان در تالارهای عروسی ، سالگرد ازدواج ،تزئینات سفره عقد و… استفاده نمود.

با توجه به اینکه این محصول از یونولیت تولید می گردد نباید با استفاده از چسب های حلال نفتی چسبانده شود و برای رنگ کردن آن نیز باید از رنگ های پایه آب ( ترجیحا رنگ پلاستیک) استفاده نمود.

یونولیت قنادی

این نوع یونولیت امروزه اغلب در صنعت شیرینی پزی و قنادی مورد استفاده قرار میگیرد و با استقبال فراراوانی مواجه شده است.در قنادی مینوانند به عنوان ماکت کیک برای دکور از ان استفاده کنند,ان را با موادی همچون پودر گیپور,رنگ های مختلف,خمیر فوندانت های رنگی تزئین میکنند و در ویترین قنادی قرار می دهند.

مورد استفاده دیگر ان در تولد ا و ممراسم عروسی می باشد:

شاید شما جزو ان دسته از افرادی باشید که دوست دارند مراسم شکیلی داشته باشند با یک کیک بزرگ اما با توجه به هزینه ها و مهمان های حاضر در ان جمع ,یک کیک سه طبقه به عنوان مثال زیاد است در ان صورت شما میتوانید دو طبقه ی زیرین کیک خود رو از یونولیت استفاده کنید و تنها در طبقه ی رویین از کیک استفاده کنید.این کار باعث میشود شما در هزینه صرف جویی کرده باشید در عین حال که یک کیک سه طبقه دارید شما تنها هزینه ی یک طبقه را پرداخت میکنید.

علاوه برا این اگر تازه در راستای کیک و شیرینی پزی شروع به فعالیت کرده اید میتوانید با استفاده از این یونولیت تمرین خامه کشی و فوندانت کاری کنید.

یونولیت کف ساختمان

ابزارآلات و مصالح ساختمانی متنوعی در طراحی و ساخت اسکلت داخلی و بیرونی سازه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از برترین مصالح، یونولیت‌ها هستند.

یونولیت‌ها از جمله مصالح شیمیایی پرطرفدار می‌باشد؛ زیرا علاوه بر کیفیت بالا دارای خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فردی است. از این رو برای پیش بردن پروژه‌های ساختمانی بهترین انتخاب هستند.

یکی از کاربرد‌های انواع یونولیت‌های ساختمانی در عایق‌بندی کف ساختمان در جهت اجرای سیستم گرمایشی است؛ زیرا بدین واسطه می‌توان ار هدر رفت انرژی‌های نیز جلوگیری کرد.

یونولیت برای کف ساختمان از نظر فرمول شیمیایی و ساختار با دیگر انواع این محصول تفاوت بسیاری دارد. به همین خاطر در زمان خرید حتما مطابق با نیاز پروژه نسبت به خرید محصول اقدام کنید.

یونولیت گرمایش از کف

قوم رولی یا ورقی گرمایش از کف به چندین شکل فوم XPE , فوم متالایز و فوم معمولی تولید و در اجرای  سیستم گرمایش از کف بکار گرفته میشود . از آنجایی که فومهای معمولی آنچنان که باید کیفیت خوبی برای جلوگیری از انتقال حرارت را ندارند , در حال حاضر به غیر از فوم شانه تخم مرغی بیشتر از فومهای XPE در گرمایش از کف استفاده میشود .

استفاده از فوم های XPE به صورت گسترده ای در صنایع مختلف به عنوان عایق استفاده می شود. این محصول دارای ساختار سه بعدی بوده که در نتیجه استفاده از عامل پخت در این عایق ها ایجاد شده است و خواص آن را به شدت افزایش داده است ..فوم ورقه ای گرمایش از کف

به واسطه كراسلينک بودن و مقاومت حراراتی بالاتر فوم XPE نسبت به فوم پلی اتيلن و يوناليت، و سالم ماندن در دمای بالا برای مدت زمان طولانی، و ضريب هدايت حرارتی بين محدوده ۰.۰۳۳ تا ۰.۰۴۹ W/MK كه باعث جلوگيری از اتلاف انرژی میشود  و عايق رطوبت و نم بالا به عنوان بهترين فوم برای سيستم    گرمايش از كف استفاده می شود كه بالاترين راندمان جلوگيری از اتلاف انرژی را نسبت به ساير فوم ها دارا می باشد.

یونولیت لایت فرم

قالب سقف پلاستیکی یا لایت فرم همانطور که گفته شد جایگزینی مناسب برای بلوک های پلی استایرن یا همان یونولیت در اجرای سقف های تیرچه بلوک است. این قالب ها معمولا از جنس پلاستیک پلی اتیلن و با طول‌های مختلف ۵۰،۴۰،۳۰ و ۱۰۰ سانتیمتر و با عرض 43و 46 و 66 سانتیمتر تولید و به بازار عرضه میشوند.در بررسی های بازار، تولید قالب لایت فرم از استقبال چشمگیری برخوردار است زیرا از لحاظ اقتصادی به صرفه بوده و در اجرا و کیفیت کار مورد قبول مشتریان بوده است.

قالب لایت فرم قابلیت چند بار مصرف بودن  حداکثر تا ۵۰ بار و حداقل 30بار را دارد لذا با قاطعیت میتوان گفت ۵۰۰ متر سقف را با قالب سقفی چند بار مصرف لایت فرم اجرا کنید ، استفاده مجدد این قالب به این صورت است که آنها را در بین تیرچه ها قرارمی دهید و بعد از بتن ریزی سقف، قالب لایت فرم را از زیر سقف به راحتی و بدون نیاز به روغن کاری و یا نیروی متخصص با استفاده از یک کارگر ساده و حتی نگهبان ساختمان خارج کنید و در سقف بعدی از آن استفاده کنید.

نکته حائز اهمیت این است که استفاده از یونولیت در مدارس و سازه های آموزشی و دولتی ممنوع شده است و این ممنوعیت کم‌کم تمامی سازه ها را در بر خواهد گرفت. بنابراین بهترین و به صرفه ترین جایگزین برای یونولیت  قالب لایت فرم خواهد بود زیرا اگر پروژه شما پنج سقف داشته باشد قیمت این قالب لایت فرم با یونولیت برابری می کند و درصورت بیش تر از ۵ سقف صرفه اقتصادی بسیار زیادی را به همراه دارد.

 برای مثال اگر پروژه شما ۱۰ سقف داشته باشد هزینه تمام شده قالب لایت فرم نسبت به یونولیت نصف خواهد شد و یا با داشتن ۲۰ سقف، هزینه به یک چهارم کاهش خواهد یافت، با در نظر داشتن این که این قالب ها می توانند در پروژه های بعدی نیز به جای یونولیت استفاده شوند از نظر اقتصادی فوق‌العاده به صرفه می باشند.

یونولیت لباسشویی

یونولیت بسته‌بندی ماشین لباسشویی ، متریال مناسبی برای حمل ایمن و بی خطر ماشین لباسشویی از کارخانه به دست مشتریان و مغازه داران است.

ماشین لباسشویی، از تجهیزات الکترونیکی است که ممکن است در حین جابه جایی دچار آسیب دیدگی شود. بنابراین باید آن را به درستی بسته بندی نمود. بسته بندی ماشین لباسشویی باید به گونه ای انجام شود که هیچ ضربه یا فشاری موجب آسیب دیدگی آن نشود.

بدین منظور باید از ضد ضربه های مقاوم، چسب های قوی، کارتن های ضخیم، نایلون های ضخیم و … استفاده نمود. یکی از متریالی که برای بسته بندی این تجهیزات مناسب است، یونولیت است.

قبل از بررسی ویژگی های یونولیت بسته‌بندی ماشین لباسشویی با این محصول بیشتر آشنا می شویم. ماشین لباسشویی، یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی می باشد. انواع ماشین لباسشویی ها از جمله ماشین لباسشویی های درب از جلو، ماشین لباسشویی های درب از بالا، ماشین لباسشویی های دو قلو، ماشین لباسشویی های سطلی، ماشین لباسشویی های دو درب، ماشین لباسشویی های قابل حمل و ماشین لباسشویی های خشک کن و … را می توان با یونولیت بسته بندی نمود تا در زمان آسیب دیدگی صدمه نبینند.

اگر ماشین لباسشویی دارای یک خط و خراش کوچک باشد، از سوی خریداران قابل قبول نیست. لذا بسته بندی درست آنها که محافظت صد درصدی ماشین لباسشویی را به دنبال داشته باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد.

یونولیت لوگو

همانطور که گفتیم متریال های بسیاری در دنیا موجود هستند که یکی از آنها یونولیت است؛ در تعریف یونولیت که در زبان لاتین Styrofoam یا Jonulite و در زبان فارسی آکاسیف، پلاستوفوم و یونولیت شناخته می شود باید گفت که یونولیت یک ماده سبک مشبک و دارای خلل و فرج است که یک نوع پلیمر سفید رنگ می باشد که به واسطه فرایند های شیمیایی تولید می شود و در بسیاری از صنایع به کار گرفته می شود.

به طور کلی و خلاصه باید گفت که یونولیت از ریخته شدن پلی استایرن درون قالب های متنوع و در نهایت منبسط شدن این مواد تولید می شود که متعاقبا در صنعت های متفاوتی به کار گرفته می شود؛ به عنوان مثال از یونولیت می توان در صنعت ساختمان سازی به جهت عایق صدا و یا حرارت استفاده کرد و یا می توان در صنعت تولید لوازم خانگی در جهت بسته بندی وسایل متفاوت از آن بهرمند بود.

یونولیت نازک

یونولیت نواری

نصب فوم نواری دو طرفه برای پشت دیوارها که با چسب اکریلیک قوی پوشیده شده است. ضد ضربه، ضد صدا و ضد هوا است. نوار دو طرفه برای دیوارها به خوبی به انواع سطوح متصل می شود. سریع تر، ایمن تر، و همه کاره تر از پیچ و میخ. نصب فوم دو نوار دارای چسب بادوام برای اتصال ایمن است. به راحتی بر روی سطوح مختلف نصب می شود. برای نصب تابلوها، پلاک‌ها، قاب‌های عکس، پلاک‌ها و موارد دیگر عالی است.

یونولیت های توپی

توپ یونولیتی عمدتا برای استفاده در عروسک سازی بخصوص برای سر عروسک استفاده می‌شود. البته سلیقه و نوع استفاده مشتریان این محصول کاملا متفاوت از یکدیگر است. گاهی برای ساخت انواع کاردستی، برای تزیین دکوراسیون سفره عقد و کاربردهای بسیار زیاد دیگر از این محصول یونولیتی کروی شکل سبک وزن و ارزان قیمت استفاده می‌شود. جنس این محصول از یونولیت فشرده شده و بسیار متراکم است. سطح آن صاف و یکدست است. به راحتی می‌توانید آن را رنگ کاری کرده و نهایت استفاده را ببرید.. برای پیشگیری از وارد شدن آسیب به این محصول حین پست، ما آنها را در بسته بندی امن و با کیفیت قرار می‌دهیم. به این ترتیب در نهایت صحت و سلامت به دست مشتری می‌رسند. برای هر کدام از سایزها قطر آنها و تعداد موجود در بسته بندی، قیمت و هزینه بسته بندی و اندازه محیط آن محاسبه شده و در سایت قرار گرفته است. 

یونولیت وال پست

به طور دقیق تر می توان گفت وال پست  که یک کلاف می باشد در طول دیوارها نصب شده و باعث یکپارچه شدن دیوار می شوند. کار این وال پست ها این است که دیوار ها را با اسکلت ساختمان درگیر کند تا از این طریق باعث استحکام دیوار ساختمان شوند.

در زمان زلزله و بادهای شدید این وال پست ها هستند که نیروی حاصل را گرفته و به فریم ها منتقل نمی کند. با همین روش می تواند از خرابی های حاصل جلوگیری کرده و مقاومت دیوار و ساختمان را بالا می برد.

دیوار را به ستون همراه با میلگرد متصل می کند.

مهار کردن دیوار از طریق استفاده از میلگرد داخل ستون ها

مهار کردن دیوار به وسیله میلگرد در کف

استفاده از وال پست بر پشت بام به عنوان جان پناه

و موارد دیگر.

یونولیت ورقه ای

برای آشنایی با ورق یونولیت، بهتر است ابتدا توضیحاتی در مورد خود یونولیت به شما ارائه کنیم.ساختار ورق یونولیت به گونه‌ای است که در حدود ۹۸% وزن آن را هوا تشکیل داده است. به همین خاطر هم این ورق‌ها وزن بسیار سبکی دارند. ورق پلی استایرن یا همان ورق یونولیت در برابر رطوبت مقاوم است و بسته به دانسیته‌ی آن، عایق خوبی در برابر صوت و حرارت هم به شما می‌رود. خود یونولیت از نظر شیمیایی ماده‌ای بی‌اثر بوده و غیر سمی و بی‌خطر است و قارچ و باکتری هم نمی‌توانند در آن رشد کنند. یک ویژگی های دیگر که یونولیت‌های ساختمانی باید داشته باشند این است که کند سوز باشد. یعنی در هنگام مجاورت با آتش نباید شعله ور شود؛ بلکه با خفه کردن آتش در خود، مانع از انتشار آن شود. این ویژگی‌ها و مزایای متعدد ورق یونولیت باعث شده که از آن برای پوشاندن دیوار ساختمان‌ها استفاده شود.

یونولیت یک سانتی

ورق یونولیت 1 سانتی در عرصه ساخت و ساز و تزئینات داخلی، یکی از محصولات پرکاربرد است که بسیاری از ما با آن آشنایی داریم. با افزایش نیاز به عایق‌های حرارتی و صوتی در ساختمان‌ها، استفاده از یونولیت به عنوان یک راه حل اقتصادی و کارآمد در بسیاری از پروژه‌ها مورد توجه قرار گرفته است. ورق یونولیت 1 سانتی، به خاطر ضخامت بالا و ویژگی‌های عایقی مناسب، به عنوان یک انتخاب مناسب برای عایق‌کاری و آکوستیک در ساختمان‌ها شناخته می‌شود.پلاستوفوم نوعي از مواد پليمري است كه يك نمونه از آن با نام پلي استايرن انبساطي و علامت اختصاري EPS شناخته مي‌شود و كاربردهاي متعددي در امور بسته بندي، عايق سازي، آموزشي، تبليغاتي و … دارد.اين مواد با دانه بندي هاي ريز و درشت و با وزن حجمي گوناگون بصورت گرانول، ورق و بلوك در اندازه ها و ضخامت هاي گوناگون در بسته بندي هاي تعدادي، قابل ارائه است

یونولیتهای دیواری

یونولیت دیواری یا همان ورق پلی استایرن، نوعی فوم است که از آن در دیوار ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. این مصالح در اصل از ۹۸% هوا و ۲% یونولیت تشکیل شده‌اند. یونولیت‌ها مواد بی‌اثر، سبک و متخلخلی هستند که از نوعی پلاستیک به نام استایرن مونومر ساخته می‌شوند. وجود تخلخل زیاد در ساختار فوم دیواری باعث شده که آن‌ها عایق خوبی در برابر صوت و حرارت باشند.ورق‌های یونولیتی که از آن‌ها در دیوار استفاده می‌شود، معمولا دارای ابعاد ۱۰۰*۲۰۰ هستند، اما ضخامت‌های متفاوتی دارند. ضخامت یونولیت های دیواری از ۱ تا ۱۵ سانتی‌متر است و هر کدام کاربرد متفاوتی دارد. 

جمع بندی

دراین مقاله سعی براین بود که شما را با انواع شیوه و روش ها ی رنگ و انواع یونولیت و کارآیی آن ها آشنا نماییم تا شما با توجه به نیاز و موارد مصرف خود اقدام به تهیه یونولیت مدنظر نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *